ASİM Artık Daha Etkili

STK’lardan hep beklediğimiz ellerini taşın altına koymaları isteği; eğitim, aşı ve trafik gibi güncel meselelerde karşılık buluyor…

Aykut Gül
3 min readSep 4, 2021

--

Uzun zamandır toplantılarına katılamamıştım Adana Sivil İnisiyatif Meclisi (ASİM)’in… Önce pandemi kısıtlamaları, sonra yaz dönemi vb nedenlerle… ASİM, Adana’da faaliyet gösteren 50'den fazla sivil toplum kuruluşunun bir araya gelmesi ile bundan yaklaşık olarak beş yıl önce kurulmuş güçlü bir platform… Aylık düzenli toplantılarını sürdüren, güncel ülke ve bölge meselelerini masaya yatıran ve önerilerini kamuoyu ile paylaşan etkili bir kuruluş.

Hak-İş’in ev sahipliğinde nezih bir ortamda yapılan toplantı oldukça verimli geçti. ASİM Başkanı Mahmut Eraslan’ın yönetiminde gerçekleşen toplantıda; öncelikle etkili toplantı yönetimi konusunda oldukça mesafe alındığını memnuniyetle gördüm. Eğitim, aşı, trafik, uyuşturucu kullanımı ve göç başta olmak üzere bir çok konu vardı gündemde… STK temsilcilerimiz çok güzel ve yerinde tespitler yaptılar, öneriler ortaya koydular. Neredeyse tüm hassas konularda, ayrıntıda farklılıklar olsa da özde tam bir görüş birliği hakimdi.

Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Adana İl Başkanı Mehmet Sezer, aşı, PCR testi ve gelecek hafta başlayacak olan eğitim-öğretim sezonu konusunda, sahadan gelen tecrübelerini paylaştı. PCR testi ile ilgili kaygılarını ve camiada oluşabilecek muhtemel sıkıntıları dile getirdi.

Toplantıda şahsen aşağıdaki görüşlerimin bir özetini dile getirmeye çalıştım:

Gündem konuları olan eğitim, aşı ve trafik dendiğinde aslında üniversiteler daha çok ön plana çıkıyor. Hep olması gerektiğini savunduğumuz yüz yüze eğitime yüksek öğrenim kurumlarında geçiliyorken bir çok tehditler de bizleri bekliyor. Tehditler üniversite yerleşkelerindeki eğitim-öğretim faaliyetlerinden çok öğrencinin yerleşkeye gelinceye kadar geçirdiği süreçlerden kaynaklanıyor.

Üniversite öğrencilerinde iller arası hareketlilik çok fazla. Barınma ihtiyacı, sosyalleşme ve ulaşım boyutları; üniversitedeki eğitimden önce asıl dikkatli olunması gereken hususlar... Ülkemizin dört bir yanından öğrenciler Adana’ya akın edecekler. Sadece Balcalı Yerleşkesi’ne giden bir toplu taşım aracını örnek alalım. Belki de 15–20 farklı ilden gelmiş olan öğrenciler aynı otobüste, muhtemelen oldukça sıkışık bir halde, 20–50 dakika arası, şehirden üniversite yerleşkesine yolculuk yapacaklar. Asıl tehlike bu yolculukta…

Pandemi öncesinde dahi üniversiteye gidişte ciddi tıkanmalar olduğu ve o günden bugüne trafikte bir iyileşme olmadığı, şehir hastanesinin, ikinci bir üniversitenin ana yerleşkesinin ve yeni stadyumun da aynı bölgede faaliyete geçtiği ve Devlet Bahçeli Köprüsü inşaatının geciktiği dikkate alındığında, asıl tehlikenin üniversite dışında olduğu anlaşılabilir.

Üniversiteler, sosyal mesafe, maske ve hijyen konusunda gerekli tedbirleri alıyorlar. Bu konuda büyük bir hassasiyet var. Ancak zincirin en zayıf halkası kadar güçlüsünüz. Trafik ise sanırım eğitim, sağlık ve Adana yerel ölçeğinde bakıldığında en zayıf halka…

ASİM toplantısında ele alınan konular kısa zaman içinde kamuoyuna yansıyacak. Başta bürokrasi ve siyaset olmak üzere toplumun tüm kesimlerinin, doğrudan sahadan gelen ve herhangi bir çıkar endişesi olmaksızın hazırlanan bu çalışmayı dikkate alması çok önemli… Günümüzün aranan vasıfları olan “gönüllülük”, “hayır” ve “inisiyatif alma”, sivil toplumun ana gayesi olduğundan ülkenin gelişimine önemli katkılar sağlayacaktır.

İlerleyen dönemlerde, bürokrasi, yerel yönetimler, siyaset ve eğitim dünyası; daha sağlıklı kararlar almak ve meselelere erken müdahale için ASİM ile daha yakın ilişki kurmalı.

Aykut GÜL

İlgili diğer yazılarım:

Tüm Medium yazılarım:

https://aykutgul.medium.com/medium-yaz%C4%B1lar%C4%B1m-aykut-g%C3%BCl-d5a97780fd57

--

--

Aykut Gül

productivity | informatics | learning | agricultural economics | tarım ekonomisi | strateji | eğitim | verimlilik | bilişim | kariyer | kişisel gelişim